پنج نکته درباره بازاریابی خدمات پزشکی

بازاریابی مراقبت های بهداشتی

بازاریابی خدمات پزشکی

بازاریابی خدمات پزشکی به فرآیند آگاه سازی، جذب و حفظ بیمار جهت استفاده از هر نوع خدمات پزشکی از جمله خدمات دندانپزشکی، زیبایی، پوست و موارد مشابه، می گویند. برای آنکه بتوانید تعداد نامحدودی از بیماران را به سمت مطب خود روانه کنید، نیاز دارید تا اصول اولیه در بازاریابی خدمات پزشکی را بدانید. دنیای کسب و کار این روزها، بسیار سخت تر و پر چالش تر از گذشته است. حتی اگر کسب و کار شما حوزه ی پزشکی و خدمات درمانی باشد، شما نیاز خواهید داشت تا خود را با اصول بازاریابی جدید همراه کنید. چرا که آگاهی و دانش بیماران بسیار بیشتر از گذشته است و پیش از مراجعه به پزشک تحقیقات گسترده ای انجام می دهد. این اصول بازاریابی شماست که تعیین خواهد کرد در میان بیشمار پزشک و خدمات درمانی، بیمار خدمات شما را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی پنج نکته درباره بازاریابی خدمات پزشکی می پردازیم. با ما همراه باشید.

فراموش نکنید مخاطب شما انسان ها هستند!

مخاطبان خدمات پزشکی، مردم

بازاریابی خدمات پزشکی و انسان ها

پزشکی نیز خود به نوعی فروش محسوب می شود. به همین علت است که به بازاریابی و تبلیغات نیاز خواهد داشت. تفاوت خدمات پزشکی، این است که شما سلامتی، کیفیت و خدمات درمانی را می فروشید و مشتری شما یا همان بیمار، برای افزایش کیفیت زندگی خود به شما مراجعه می کند. باید بدانید که مخاطب شما یک انسان است که برای دریافت خدمات درمانی به شما مراجعه کرده، پس فراموش نکنید تا شرط انصاف را در ارائه خدمات با کیفیت و درست رعایت کنید. این دیدگاه به شما کمک می کند تا تعداد بسیاری از بیماران را جذب کلینیک خود کنید.

نکته دوم: نظر مخاطب خود را جلب کنید.

روند جذب بیمار در بازاریابی خدمات پزشکی، یک فرآیند چند مرحله است که برای نتیجه گیری باید به صورت اصلی و درست طی شود. دومین نکته ای که بهتر است به خاطر بسپارید، جلب نظر بیمار است. آگاه سازی بیمار و جلب توجه وی به خدمات شما سبب می شود تا بتوانید احساس نیاز جهت مراجعه به شما را در وی ایجاد کنید. برای جلب نظر مخاطب ابزار های بسیاری وجود دارد. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، در حال حاضر، مهم ترین روش هایی هستند که به کمک آن ها می توان نظر مخاطب را به خود جلب کرد.

نکته سوم: با برقراری ارتباط صمیمانه، مشتری (بیمار) وفادار خواهید داشت.

ارتباط صمیمانه با بیمار

ارتباط صمیمانه با بیمار

پس از آنکه نظر مخاطب شما جلب شد، هنر برقراری ارتباط شما با بیمار است که تعیین می کند در تبدیل او به یک مراجعه کننده وفادار موفق خواهید بود یا خیر. در گذشته ارتباط بیمار و پزشک، یک ارتباط یک طرفه بود. اما امروزه باید بتوانید ارتباطی صمیمانه و در عین حال محترم با بیمار خود برقرار کنید. استفاده از اینستاگرام و داشتن یک پیج فعال می تواند به شما در ساختن این ارتباط کمک شایانی نماید.

نکته چهارم: کیفیت کار خود را بالا ببرید.

مهم ترین چیزی که در بازاریابی خدمات پزشکی باید به آن توجه کنید، بالا نگه داشتن سطح کیفیت خدماتتان است. در کنار تمامی قدم ها در مسیر شناساندن خدمات خود به بیماران و جلب نظر آن ها، اگر کیفیت خدماتی که ارائه می دهید در حد مطلوبی نباشد، بیمار خود را از دست خواهید داد. به خاطر داشته باشید، کیفیت خدمات پزشکی می تواند به خودی خود، باعث جذب بیماران و مخاطبان بسیاری شود. چرا که مشتریان راضی، مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی برای شما هستند.

نکته پنجم: دیجیتال مارکتینگ، پیروز نبرد روش های بازاریابی است.

در حال حاضر، جهت بازاریابی خدمات پزشکی بهترین روش بهره گیری از روش های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است. با توجه به افزایش سطح آگاهی در جامعه، بازاریابی سنتی را می توان منسوخ دانست. البته برای هرچه بیشتر دیده شدن توسط مخاطب، می توان از بازاریابی سنتی به صورت جانبی کمک گرفت. اما آنچه بیمار را به سمت مطب شما می کشاند، دیچیتال مارکتینگ است، نه یک تبلیغ به روش قدیمی. برای آشنایی هرچه بیشتر با اصول بازاریابی دیجیتال و مشاوره با کارشناسان متخصص این حوزه، می توانید با کارشناسان واحد دیجیتال مارکتینگ MBA dental از طریق شماره 02186095311 در تماس باشید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید