چند نکته درباره نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی

نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی

در دنیای پر از رقابت امروز، هر کسب و کاری نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدیریت خود است تا بتواند موفقیت مورد نظر را حاصل کند. تفاوتی ندارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، کسب و کار شما هرچه که باشد نیاز دارد تا به صورت اصولی اداره شود تا بتواند مشتریان وفاداری را برای خود دست و پا کند. این قاعده در مورد نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی نیز صدق می کند. برای موفق شدن یک کلینیک دندانپزشکی، دانش و مهارت شما به تنهایی کافی نیست. نکات بسیاری وجود دارند که شما را به سمت موفقیت سوق دهند. در ادامه این مقاله، به بررسی چند نکته درباره نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی می پردازیم. با ما همراه باشید.

 نکته اول: برتری خود نسبت به سایر رقبا را مشخص کنید.

وجه تمایز شما با سایر رقبایتان چیست؟ کدام کار را به بهترین شکل انجام می دهید؟ در کدام یک از کارها بیشترین تخصص را دارید؟ در نوشتن شیوه نامه نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی خود، شما باید وجه تمایز خود را مشخص کنید. وجه تمایز خدمت یا کاری است که سبب می شود در هنگام مقایسه و انتخاب، بیمار ترجیح دهد کار را توسط شما به سرانجام برساند. می توانید برای یافتن وجه تمایز و برتری خود با سایر رقبا، با یک مشاور حرفه ای کارکشته در زمینه مدیریت مشورت نمایید. وجه تمایز شما می تواند دلیلی برای موفقیتتان در این حوزه ی کاری باشد.

تیم خود را با وسواس انتخاب کنید!

تیم شما تضمین کننده موفقیت یا شکست شما در کسب و کارتان هستند. در کارهای خدماتی و درمانی مانند دندانپزشکی، اهمیت تیم بسیار بیشتر از دیگر موارد است. نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی شما باید به گونه ای باشد که از نیروهای مشتاق، جویای یادگیری، متخصص و حرفه ای تشکیل شود. از هر نیروی خود، در عین آموزش به اندازه ی توانایی هایش انتظار داشته باشید. چرا که انتظار بی جا، رشد ندادن نیرو در جهت مثبت و یا دادن فضای بیش از حد و پر ریسک در محیط های درمانی می تواند نتیجه ی معکوس داشته و نیروی شما و مشتری هایتان را دلسرد کند.

در پرداخت ها منعطف باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در بررسی نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی باید مد نظر داشته باشید، داشتن انعطاف در پرداخت های بیمار است. دندانپزشکی فرایندی هزینه بر و گران است. اگر شرایط پرداخت کلینیک دندانپزشکی شما انعطاف نداشته باشد، عملاً بیش از نیمی از مشتریان خود را از دست داده اید. شرایطی را در نظر بگیرید که مشتری بتواند علاوه بر روش پرداخت نقد، هزینه خدمات دندانپزشکی خود را به صورت قسطی، چکی، بیمه و موارد مشابه دیگر، پرداخت نماید. اگر بخواهید فقط و فقط به صورت نقدی با بیماران خود تسویه کنید، احتمالاً قبل از دریافت خدمات مشتری خود را از دست خواهید داد.

ارتباط مناسبی بین محیط و خدمات برقرار کنید.

خیلی مهم است که خدمات شما با محیطی که در آن فعالیت می کنید تناسب داشته باشد. ابتدا مشخص کنید که می خواهید برای چه افرادی از جامعه کار کنید و سپس تعیین کنید چه خدماتی را می خواهید ارائه دهید. موقعیت جغرافیایی کلینیک، متراژ فضا، نحوه دکور کردن محیط می تواند تعیین کند که شما به چه میزان، به چه افراد و در چه سطحی می توانید خدمات ارائه دهید. اگر یک کلینیک داشته باشید که 10 دندانپزشک در آن فعالیت می کنند اما لابی انتظار بیماران گنجایش 5 نفر را هم ندارد، به احتمال زیاد شما در مدیریت کلینیک خود شکست خواهید خورد. پس فراموش نکنید تناسب را در ارائه ی خدمات رعایت نمایید.

برای دانستن نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی، مشورت کنید، مشورت کنید، مشورت کنید!

نحوه مدیریت کلینیک دندانپزشکی می تواند چالش بزرگی برای هر فردی باشد. مواردی که باید برای رسیدن به موفقیت در نظر داشته باشید بسیار بیشتر از آن چیزهایی هستند که به آن ها فکر می کنید. فراموش نکنید، مشورت با کسی که راه و چاه مسیر را به خوبی بلد است می تواند رسیدن شما به موفقیت را تضمین کند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و صحبت با یک کارشناس با تجربه با مجموعه دیجیتال مارکتینگ MBA Dental از طریق شماره تماس 02188569341 در تماس باشید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید